Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2

24.05.2017
środa

A więc bojkot!

24 maja 2017, środa,

Czystki w mediach publicznych, posunięte aż do wyrzucania dziennikarzy za robienie wywiadów z nieprawomyślnymi gośćmi, a także odmowa udziału w festiwalu Opole 2017 większości artystów – to sygnały, że sytuacja dojrzała do ogłoszenia bojkotu mediów reżimowych. Czas powiedzieć sobie jasno: media rządowe stały się orężem bezwstydnej i prymitywnej propagandy partyjnej, a niesubordynacja względem kierownictwa politycznego oznacza dla zatrudnionych tam dziennikarzy zwolnienie z pracy.

W takiej sytuacji żaden uczciwy człowiek nie powinien pokazywać się w tych stacjach. I, prawdę mówiąc, niewielu uczciwych ludzi jeszcze to robi. Czym innym jest jednak indywidualna decyzja, a czym innym zorganizowany bojkot.

Ogłaszając bojkot mediów publicznych, wywieramy presję na polityków i artystów i powiadamy im: jeśli idziesz do tych redakcji, to wiedz, że nie solidaryzujesz się z akcją sprzeciwu wobec autorytarnych rządów i zawłaszczania przez rządzącą partię mediów publicznych. Taka presja moralna wiele znaczy i może przyczynić się do tego, że wiele osób, chcąc uniknąć zarzutu kolaboracji, jednak zrezygnuje z udziału w programie, choćby miało na to ochotę. A ochota u niektórych ludzi jest wszak niemała.

Bojkot mediów reżimowych miał miejsce w czasie stanu wojennego. W tym okresie występowanie w telewizji bądź radiu oznaczało jawne poparcie dla władzy Jaruzelskiego. Dziś sprawę trzeba postawić analogicznie: kto idzie do pisowskiej telewizji albo radia bądź udziela wywiadów tzw. mediom prawicowym, żyjącym z nienawistnego paszkwilanctwa i ogłoszeń rządowych, ten wspiera reżim Kaczyńskiego i bierze na siebie odpowiedzialność za przedłużenie jego trwania. Czyni tak nawet wtedy, gdy rząd krytykuje, gdyż dając się zapraszać jako listek figowy, osłaniający wstyd propagandy, pomaga tworzyć farsę i wspiera kłamstwo o pluralizmie i dziennikarskiej uczciwości „mediów narodowych”.

Dlatego, jeśli jesteś politykiem, aktorem, artystą, specjalistą, sportowcem bądź kimkolwiek, kogo redaktorzy zapraszają do udziału w programie, po prostu odmawiaj. Nie kolaboruj i nie usprawiedliwiaj się przed sobą i innymi swoją rzekomą niezależnością sądu. Występując w mediach PiS, pomagasz im, a tym samym pomagasz tej władzy, która każdego dnia depcze prawa i zasady demokratycznego państwa prawnego oraz nurza się z lubością w bezwstydnym nepotyzmie i partyjnym kolesiostwie, na skalę nieznaną w Polsce po 1989 r.

Bojkot jest naszym patriotycznym obowiązkiem i nieuczestniczenie w nim będzie zapamiętane, tak jak zapamiętana została kolaboracja z „czerwonym” w stanie wojennym. Oczywiście będzie tak, jeśli hasło „BOJKOT!” chwyci. Nie jestem jedyny, lecz tym bardziej pewny swej słuszności i szans powodzenia.

Wzywam więc wszystkich, którzy są bądź mogą być zapraszani de mediów rządowych, do przyjęcia jasnej i jednoznacznej postawy: do TVP i PR nie chodzę! Niech TVPiS udławi się we własnym sosie, niech sobie gadają do swoich i pokazują swoich. Niech będzie jasne, że kto idzie do tych stacji i kto je ogląda czy słucha, ten jest po stronie reżimu. Czas najwyższy, żeby „tak” było „tak”, a „nie” znaczyło „nie”.

W czasach walki o wolność każdy musi się za czymś opowiedzieć – albo jesteś za Macierewiczem i Ziobrą, albo chcesz Polski, w której działa konstytucyjna kontrola prawa, a władza sądownicza jest autonomiczna. Albo chcesz walki z Unią Europejską, albo chcesz być w Unii. Albo chcesz wycinania puszczy, albo ochrony przyrody. Albo chcesz ogłaszania i wykonywania wyroków Trybunału Konstytucyjnego, albo chcesz „rewolucyjnego” bezprawia. Albo chcesz bezwstydnego obdzielania działaczy partyjnych synekurami, albo chcesz, by na stanowiskach państwowych byli ludzie w miarę wykształceni i kompetentni. Albo chcesz, aby Polską rządził rząd, albo chcesz władzy „pierwszego sekretarza”. Albo chcesz demokracji, albo atrapy PRL.

Taki masz wybór i ujawniasz go, idąc do mediów PiS albo bojkotując je. Szantaż moralny? Może i tak, ale masz jakiś lepszy pomysł? Jeśli masz, to pokaż, co takiego mądrego wymyśliłeś i zrobiłeś, aby powstrzymać Kaczyńskiego. Nic? To może lepiej już nic nie mówić i na dobry początek nie łamać bojkotu i nie kolaborować z tą władzą?

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 47

Dodaj komentarz »
  1. Od lat nie oglądam tego festiwalu, jako że z roku na rok jest on coraz gorszy. Dla mnie to więc jest obojętne, czy się on odbędzie czy też nie.

  2. Kto by tam się przejmował panem Hartmanem i jego „bojkotem”? A może zrezygnuje pan z posady wykładowcy, żeby nie wspierać reżimowej uczelni? To by przynajmniej był jakiś wiarygodny gest…

  3. Nie zgadzam sie z Panskim ogloszeniem . Pan nie proklamuje bojkot . Pan proklamuje wojne . Bez potrzeby to wojowanie bo to jednak czasy Demokracji. Wydaje mi sie ze czasami Pan zapomina ze aby cos zmienic , zatrzymac lub sprzeciwic sie wystarczy osiagnac poparcie wiekszosci .Przekonajmy innych do naszych racji ,bez potrzeby uciekania sie do extremizmu .

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Jestem jak najbardziej za bojkot aktora, artysta, specjalista, sportowca.

    Ale jesli jakis polityk ze strony demokratycznej zdecyduje sie isc do TVPiS zeby tlumaczyc punkt widzenia demokratow, bronic wolna Polske, Europe, wolnosc, mi sie wydaje ze to jest najmniej warto dyskutowac czy to byloby dobrze czy nie, skuteczne czy nie. Ja mysle ze jest raczej skuteczne. W artykule nie ma zadnych argumentów za albo przeciw. PiS jest straszny, zgadzam sie 100%, ale wyborca PiSu nie zawsze a trzeba ich najmniej wziac pod uwage. Strategia PiSu jest klamstwo, ale to znaczy ze trzeba przeciwstawiac sie mowiac prawde tam gdzie wyborcy PiSu sluchaja, ogladaja a to jest TVPiS.

  6. Pobożne życzenia. „A Ty gdzie byłeś, kiedy działy się rzeczy naprawdę haniebne? Dlaczego wtedy milczałeś?”

  7. w końcu ktoś dorósł i głośno to powiedział. masę ludzi już to robi od 18 miesięcy. politycy partii opozycyjnych powinni odmawiać udzielania wywiadów tym kaczym sługusom, którzy ciagna nas w kierunku rosji. tak kaczka ma jednego pana a na imię mu putin!

  8. Ciężki temat ale chyba czas zeby go podjąć.Wymaga rozpowszechnenia i może przynieść sukces..Udało sie z Opolem to mozei tu.Przyznaje ze byłem bardzo miłe zaskoczony jednością społeczności muzyki rozrywkowej.Chwala Wam.

  9. Z mniejszym skutkiem jest bojkot TVP przez normalnych ludzi. Postawa Beaty SZ. oraz zgrai Jarosława K. nie pozostawia złudzeń co do kursu powrotu do lat Gomółki. Różnica to rozpasany konsumpcjonizm elyt rządzących. Media pisowskie stały się bezczelne. Istnieje pojęcie uczciwości liczby. Liczby podawane w wiadomościach oficjalnych pełnią funkcję propagandową a nie informacyjną. Postawy bojkotu trzeba rozpowszechniać. Spacer w czasie 18.00 do 21.00 nikomu nie zaszkodzi, a oglądanie kurskich wieści szkodzi równowadze psychicznej 2-go sortu a 1-szy pogrąża się w złudzeniach o Polsce mocarnej.
    Europa jeszcze nie zginęła i bez Polski upora się z problemami.

  10. TVN, TVP, Polsat itd. bojkotuję od lat, nie oglądam żadnych programów informacyjnych. Niedługo nawet wiejący wiatr będą rozgrywać propagandowo albo za, albo przeciw komuś.

    Propaganda przed Prawdą, nawet u Pana Profesora. Norma.

  11. Tylko świnie siedzą w kinie.Czytaj w reżimowym lub kolaboranckim studio.Tak sobie myślę historycznie,że świń u nas mnogo.

  12. Bojkot? Po prostu nie oglądam Wiadomości TVP, tylko stacje komercyjne i kanały zagraniczne. Prócz tego jest jeszcze Internet. Szkoda czasu i zdrowia na wysłuchiwanie kłamstw i prymitywnej propagandy.

  13. Kukiz: „Nie należy się godzić na to by polityk miał wpływ na repertuar artysty, na jego światopogląd, na jego zachowanie poza sceną. Osobiście doświadczyłem w czasach platformy Obywatelskiej ostracyzmu ze strony pani Jeton z Trójki. Teraz mamy cały czas to samo.”

    Jakoś tak nie przypominam sobie, aby Pan Profesor wzywał do bojkotu, gdy władza PO robiła to samo, co władza PiS-u… No, ale gdy Kali…, a gdy zaś Kalemu…

  14. Jestem za.
    Ale ‚podglądać’ reżim u nich musimy, żeby wiedzieć co knują.
    pzdr

  15. Może najlepiej bojkot 500+.A z czego żyć?Trzeba by było zorganizować pomoc dla bojkotujących i ich rodzin.

  16. Nareszcie jakas jasna deklaracja. Większość myślących ludzi nie włącza programów gadzinówki i jest zniesmaczona planami obciążenia nas jej kosztami w postaci nowego abonamentu. Powiem więcej. Powinna powstać strona internetowa zawierająca listę osób publicznych, artystów czy firm występujących bądź reklamujących się w TVP. Nie nazwę tego listą hańby bo przecież znalezienie sie na takiej liście będzie dla wielu powodem do dumy a może i przepustką do kariery. Ale przynajmniej kiedyś będzie wiadomo kto jest kto.

  17. Ogłaszanie bojkotu, gdy politycy opozycji występują w rządowych mediach jest bez sensu. Można bojkotować poszczególnych prowadzących albo programy, ale na ogólny bojkot jest dużo za wcześnie i nie Hartman będzie o tym decudował, tylko politycy. Sytuacja w której PiSowski dziennikarz traci pracę z powodu rozmowy z Hartmanem jest bardziej zabawna niż groźna. Ja bym namawiał Hartmana, żeby rozmawiał ze wzszystkimi PiSowskimi dziennikarzami, gdzie się da, może sami się z powyrzucają?

  18. Ja się przyłączyłem do bojkotu telewizji publicznej już lata temu. Teraz nawet nie chce mi się sprawdzać, co też tam nadają w programach informacyjnych. Czasem tylko przypadkiem coś usłyszę i to mi całkowicie wystarczy. Od lat w każdej dyskusji na temat, prezentuję opinię za likwidacją mediów publicznych. Niech ktoś sobie wyobrazi, że istniej prasa publiczna i czy ktoś chce czy nie, musi kupić gazetę, której nie będzie czytał. Przecież to absurd. Proponuję w zamian stworzenie organu kontroli publicznej mediów, który pilnowałyby zgodności prezentowanych wydarzeń z faktami. Weźmy na przykład ostatnio zaprezentowane widzom w tvn fakty utrwalone na filmie dotyczące zatrzymania i torturowania obywatela na posterunku policji w kiblu. Minister Ziebro stwierdził w parlamencie, że zatrzymany faktycznie zmarł na komisariacie, ale nie po rażeniu go prądem. Z jego ust padło stwierdzenie, że gdyby zatrzymany nie zażywał narkotyków, to te tortury by przeżył. Po prostu fenomenalne tłumaczenie. A co by było, gdyby zatrzymany miał rozrusznik serca? Też pewnie sam sobie by był winien, bo gdyby nie miał rozrusznika, to śmiało można by go prądem razić. I tu nic nie można by zarzucić mediom pod warunkiem, że nie twierdziłby jak Zieboro, że rozjechany obywatel był sam sobie winien wchodząc na przejście dla pieszych, bo przecież po ulicy jechały samochody.
    Nie miejmy złudzeń, że da się w Polsce utrzymać publiczne media, które są publiczne. Zróbmy referendum na ten temat i jestem pewien, że nikt nie zagłosuje za utrzymaniem obecnego stanu rzeczy.
    Mam jeszcze tylko drobną uwagę dotyczącą opłat abonamentowych. Właściciele platform cyfrowych tv, telewizji kablowych i internetowych sprzedają klientom przymusowy pakiet podstawowy w cenie miesięcznego abonamentu tv publicznej. Dla niepoznaki okraszają go kilkoma innym kanałami niedostępnymi dla korzystających tylko z nadajników naziemnych. Poza tym w tym pakiecie jest to wszystko co na kanałach tv publicznej i za co publiczna otrzymać opłaty. Innymi słowy abonament jest ściągany przez prywatnych nadawców i nikt się temu nie dziwi.

  19. http://bragiel.blox.pl/2017/05/Kolorowe-kredki-w-gotowosci-bojowej-nosze-2.html
    Oczywiście Europa jest gotowa na natychmiastową odpowiedź!
    Wszystkie kredki z teczek Eurodeputowanych, posłów, senatorów i wszelakich ważnych person europejskiego światka, zostały postawione w stan najwyższej gotowości!

    Grzeją się już czerwone kolorki, które niedługo ułożą się w płomienne literki w stylu-Nigdy więcej! No for terrorism! We stay united, czy inne bzdury. Może nawet Parlament Europejski przygotuje jakąś wzniosłą i płomienną rezolucję antyterrorystyczną?
    ,,Niniejszym zabrania się dokonywania zamachów w całej Europie”.
    Może ktoś wygłosi jakąś łzawą i rzewną mowę, w której bezkompromisowo potępi przemoc i powie, że przemoc jest zła, zło jest złe, a dobro jest dobre, miłe i fajne i generalnie dobro>zło, zamach przemoc i krew. mniej lub bardziej łamaną angielszczyzną.
    Musimy brać przykład z Izraela i budować mury, a nie przyjmować muzułmanów. Polecamy felieton!
    http://bragiel.blox.pl/2017/05/Kolorowe-kredki-w-gotowosci-bojowej-nosze-2.html

  20. Jestem „za”, niech tylko jeszcze opozycja to zrozumie i przestanie tam chodzić!

  21. Tytuł brzmi tak dramatycznie jak komunikat radiowy odczytany przez Zdzisława Świętochowskiego odczytany w Polskim Radio 1.09.1939:
    – A więc wojna! Z dniem dzisiejszym wszystkie zagadnienia schodzą na plan dalszy.

  22. …Jaruzelski stawial sprawe jasno ! J.Kaczynski to typ polityka ktory dziala tylko za plecami bo tak dzialal kazdy dyktator ( strach ma wielkie oczy ) Bojkot to jedyne co my obywatele mozemy zrobic aby pokazac wladzy ze nie podoba nam sie wladza co oklamuje ,niszczy demokracje !!

  23. Od dawna nie słucham ani nie oglądam. I czuję się komfortowo.

  24. Bojkot to zrobił Kurski wobec kilku artystów i od tego się zaczęło.Bojkot to robi reżimowa telewizja i radio ,dla rozumu ,przyzwoitości i normalności.Bojkot to robi hańba byŁego premiera ,gadająć w reżimowej, z tym co nazwał Frańciszka idiotą.NIE dopuszczją do wyrażenia innych ipini ,oprócz gloryfikowania prezesa wszech czasów.Bojkot mamy w wiadomościach ,olewających WOŚP. i inne ważne wydarzenia nie po linii parszywej zmiany.Czyli UNE same się bojkotują,bez pomocy innych .A normalnym ludziom którym nie zamordowano rozumu ,pozostanie tylko litość.,nad chorymi u władzy..

  25. Byłem w partii i tęsknię za tym bo byłem wtedy kimś. Kochałem proste, partyjne życie ale odebrano mi to. Dlatego nienawidzę wolności, inteligencji i myślących nie tak jak ja chcę. Dlatego zostałem trollem i sycę się tym. Sprawa, temat nie ma znaczenia, jestem przeciw i nareszcie mi dobrze. Ha.

  26. Ciekawe, że p. Hartman wzywa do bojkotu mediów publicznych dopiero po tym, jak sam został zbojkotowany w radiu 24?

  27. Od dawna nie oglądam tego badziewia i dziwie się, ze dopiero teraz padła propozycja totalnego bojkotu. Nikt uczciwy nie powinien się tam pojawiać, ale też i takie stacje jak TVN i Polsat nie powinny zapraszać nieuczciwych polityków PiS-owskich i Kukiza do swoich programów. Jeśli dalej będę tam spotykać Czarneckiego, Jakiego i im podobnych osobników tyleż amoralnych, co bezczelnych, przestanę oglądać programy publicystyczne i na tym się skończy

  28. Jeśli ktoś mówi co ma i w jaki sposób inny wykonać, to nie mówi do artysty tylko do rzemieślnika.
    Kurski chciał z artystów nieważne jakiego lotu ale artystów zrobić usłużnych mu rzemieślników.
    Ludzie o minimalnej ambicji sobie nie pozwolą , aby taki Kurski nazywany psem bulterierem pozbawiał ludzi honoru. Dlatego ten typ nie zorganizuje nic w środowisku, które ma godność i ambicje.

  29. Nie słucham radia, nie oglądam TVPis , nie będę płacił abonamentu.
    Za śmieci już płacę do innego operatora.

  30. Czym się różni propaganda informacyjna TVP od TVN, bo nie zarejestrowałem, a celowo oglądam bezpośrednio po sobie obydwa wydania informacyjne? :DD

    Poza tym rozwiązanie, które Pan proponuje, jest irracjonalne ze względu na interes partii opozycyjnych, więc zdaje się tych, którym Pan wyraźnie sprzyja. Proszę sobie uzmysłowić, że partie te zabiegają o poparcie (co leży w naturze każdej formacji), a nie każdy ma dostęp do Internetu czy TVN24 i Polsat News. Ba! Większość nie ma i jedyne programy publicystyczne z udziałem polityków może oglądać tylko w TVP Info. Stąd udział polityków opozycyjnych w dyskusjach publicystycznych na antenach TVP jest często jedyną formą dotarcia ze swoim przekazem do potencjalnego wyborcy. Tak trudno to pojąć?

  31. Tytuł felietonu brzmi, niewątpliwie celowo, jak komunikat Polskiego Radia z 01.09.1939, ale rzeczywiście najwyższy już czas na „no pasaran”, dość tych łajdactw!

  32. Może przydałaby się nowa orwelowska definicja słowa „powszechny”?

  33. „A więc bojkot!”
    Proponuje w ramach bojkotu zaczac pakowanie walizek.

  34. karol1234 24 maja o godz. 22:20
    Otóż to – jak bojkot to bojkot. Dlaczego więc prof. Hartman nie zrezygnuje posady profesora UJ i tytułu profesora belwederskiego, aby nie wspierać reżimowej uczelni ani też reżymu „jako takiego”? To byłby przynajmniej jakiś wiarygodny gest z jego strony. A ja z chęcią i za pół ceny przejmę jego obowiązki na UJ i nie wzgardzę belwederską profesurą. Przecież jestem, tak jak prof. Hartman, doktorem filozofii.
    LK

  35. AL39 25 maja o godz. 5:08
    Co masz do Mikołaja Gomółki, znanego polskiego kompozytora renesansowego i instrumentalisty, urodzonego około roku 1535 w Radoszkach pod Sandomierzem a zmarłego po 30 kwietnia 1591 roku, najprawdopodobniej dnia 5 marca 1609 roku w Jazłowcu?

  36. takei-butei 25 maja o godz. 8:54
    Ja też nie przypominam sobie, aby Pan Profesor Hartman wzywał do bojkotu, gdy władza PO robiła to samo, co robi obecnie władza PiS-u. Kali się kłaniać Panu Profesor.

  37. P. redaktor to jak juz powie, to powie! Bojkot to bojkot! TVP i inne rezymowe media padna juz niedlugo, zbojkotowane przez p. redaktora i jego kolegow iluminatorow kultury i sztuki. Ostanie sie jeno teatr z nazwy powszechny (niczym kosciol dla lewicy) na Pradze bo jakos „klatwa” dalej jest grana i sie nie wpisuje w model dykatury. I sala sejmowa RP z piosenkarka p. Mucha bo to talent niebywaly. I inne uciskane przez rezym (tzn nie dotowane juz teraz jakos niestety) przedsiewziecia znakomitych (niegdys) osobowosci.

  38. Na światopogląd i zachowania największy wpływ ma otoczenie – łajdakiem i głupcem najłatwiej zostać obcując z głupcami i łajdakami. Z kim trzeba przestawać, by stać się pisowskim trollem – nie wiem. W realu zwolennicy dobrej zmiany, ostatnio jakby spuścili z tonu. Za to w sieci jak widać trzymają się mocno; no cóż: generał Franco nam pokaże.

  39. takei-butei
    25 maja o godz. 13:57

    Zapomniałem dodać, że 13 grudnia 1981 lojalnie służyłem Generałowi Jaruzelskiemu i mknąłem ze swoim pancernym pułkiem na Warszawę, aby p… solidaruchów. Wiwat stan wojenny i wiwat medale, jakie dostałem za wierną służbę Generałowi, do którego dziękczynne listy pisali czołowi publicyści dzisiaj brylujący na blogach „Polityki”, Ha.

    Jestem więc w jednym szeregu z publicystami „Polityki”. Ha, ha. Ha, ha, ha!

  40. Leonid 21 V
    Chodziło mi oczywiście o Władysława Gomółkę i lata 60. Dużo ludzi widzi pewne podobieństwo do tamtych czasów.

  41. Wczoraj obejrzałem przypadkiem film w sieci produkcji argentyńsko hiszpańskiej „Honorowy obywatel”. Treścią obrazu są perypetie argentyńskiego noblisty z dziedziny literatury, który odwiedza po latach swoje rodzinne miasteczko. Coś niesamowitego, pasującego jak ulał do obserwowanych przez nas akcji ministra kultury i zastępów pisowskich urzędników. Jest jednak różnica, bo w filmie pisarz musi stawić czoła tylko miejscowym małomiasteczkowym gustom i braku jakiegokolwiek pojęcia czym jest sztuka. Omijam tu z głównym bohaterem filmu słowo „kultura”, który stawia tezę, że słowa tego używają wyłącznie ludzie mający zamiar kulturę zniszczyć.

  42. AL 39
    Chodzi ci więc o Władysława Gomułkę, a nie o Mikołaja Gomółkę!

  43. Waldek B
    27 maja o godz. 13:42

    Mocno i stanowczo się z tobą zgadzam: Pan Profesor musiał stawić czoła nie tylko troglodytom z pisowskiej TVP, ale i oświeconej „Polityce” (ocenzurowanie niewinnego tekstu Profesora) oraz oświeconemu Palikotowi (wyrzucenie Profesora z partii za tenże niewinny tekst).

    Cóż, należy rzeczywiście ominąć słowo „kultura”, bo słowa tego używają ludzie (pisowcy, Palikot, „Polityka”) chcący zniszczyć Profesora.

  44. takei
    Jeśli medale, to vivant; co do tego kim jesteś – wątpliwości nie ma. Komuchów dziwnie ciągnie do dobrej zmiany.

  45. Brawo patrioci. Nie Chodźcie do reżimowej telewizji, nie śpiewajcie na festiwalach, idźcie na emigrację wewnętrzną. Ciekawe ilu tych patriotów byłoby gotowych do wykazania swego patriotyzmu gdyby wybiła godzina próby. Już to widzę jak Lis z Hartmanem rzucają granaty na obce wojska. Do swojego kapownika proszę zapisać Anglików walczących z unią, 55% Francuzów walczących z unię, 80% Greków walczących z unią i Duńczyków nie pominąć. Czy może pomylił szanowny pan krytykę z walką. Co z tymi którzy są za unią i za wycinką w puszczy lub za ochroną przyrody ale przeciw unii. Gdzie ich pan umieści w swoim kapowniku?

  46. Panie Hartman mam lepszy pomysł, stosowany we wszystkich demokracjach na świecie. Wygrać wybory.

  47. gotkowal
    30 maja o godz. 18:06

    Kurczę, a myślałem, że do Ogórek z SLD.

    A, do PPR się zapisałem, zanim się urodziłem. To fakt. I już od razu na czole miałem motto, które potem ode mnie wzięła „Polityka”: „Proletariusze wszystkich krajów itd.” No, „Politykę” też gna do dobrej zmiany…

  48. Takei
    Ja jeszcze przed poczęciem byłem Czekistą, nieślubnym synem Feliksa Dzierżyńskiego i Róży Luksemburg.

css.php