Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Loose blues - Jana Hartmana zapiski nieodpowiedzialne Loose blues - Jana Hartmana zapiski nieodpowiedzialne Loose blues - Jana Hartmana zapiski nieodpowiedzialne

6.09.2016
wtorek

Kultowa komedia smoleńska. Apel o bojkot

6 września 2016, wtorek,

Wyznawcy „religii smoleńskiej” na zamkniętym pokazie, nie wiadomo czemu zwanym „premierą”, obejrzeli bezwstydny gniot pod tytułem „Smoleńsk”. Jako że wszyscy wiedzą, jakim obciachem i żenadą jest ten film, dziennikarzy i recenzentów na pokaz nie wpuszczono.

O tym, co to za dzieło wspaniałe, dowiadujemy się więc z przecieków. Właśnie dlatego mamy pełne prawo pisać o „Smoleńsku”, którego nie widzieliśmy. Jak Bóg Kubie, tak Kuba Bogu. No i co mówią przecieki? Ano potwierdzają najgorsze obawy, a w zasadzie nie obawy, tylko żywioną od dawna pewność, że ów twór Marcierewiczowej propagandy, żenujący pod względem artystycznym i warsztatowym, ośmiela się stawiać delikatny znak zapytania, czy aby stanowisko państwa polskiego, wyrażone przez MAK i prokuraturę, iż w Smoleńsku doszło do katastrofy w wyniku lądowania przy złej pogodzie na źle wyposażonym lotnisku, jest w pełni wiarygodne.

Żartuję. Film oczywiście nie pozostawia żadnych wątpliwości – Ruscy zabili prezydenta, a PO maczała w tym paluchy. Każdy, kto obejrzy, będzie wiedział…

Ileż trzeba mieć w sobie zapiekłego bezwstydu, żeby latami dręczyć ofiary tragicznej katastrofy namolnymi łgarstwami, których celem jest ogłupienie społeczeństwa i wyposażenie autorytarnego rządu w „legitymację” płynącą z „uświęcenia krwią bohaterów”. Z pornograficzną ostentacją od 6 lat dokonuje się na naszych oczach brutalny zabieg socjotechniczny o zadziwiającej skuteczności. Najlepiej poznana w historii katastrofa lotnicza, tragiczna w swej banalności, została skutecznie załgana do tego stopnia, że połowa społeczeństwa gotowa jest uwierzyć w zamach lub mieć wątpliwości. To niebywałe, czego dokonać może demoniczny upór w kłamstwie, najdalej posunięta przewrotność (hasłem kampanii oszczerstw i zmyśleń jest wszak słowo „prawda”) i bezczelność. To działa!

A skoro działa, to trzeba iść do końca. Natrętny „apel smoleński”, wtykany gdzie się da, na siłę, wbrew woli samorządów i organizacji kombatanckich, ma wepchnąć nam w gardła skojarzenie wypadku lotniczego ze śmiercią żołnierzy na polu chwały. I znów: to działa. Na jedną trzecią społeczeństwa, ale PiS to wystarczy. Razem z Rydzykiem zdolni są kontrolować tę jedną trzecią, a to dość, żeby utrzymać władzę. Byleby w propagandzie nie dopuścić wstydu i skrupułów. Musi być jak za komuny. Na całego. Na bezczela. Tusk z Putinem podłożyli bombę. Błasik jest bohaterem. Nagrania z kokpitu ocenzurować i dopisać, czego brakuje. Nauczył nas czerwony, że raz zdobytej władzy nie oddaje się nigdy, a wyższa dziejowa i narodowa konieczność usuwa „kwestię moralną”.

To nawet nie jest cynizm. Oni nie brną w kłamstwo, bo kategorie prawdy i fałszu nie są im nawet znane. Dla nich prawda to po prostu takie sobie słowo, które służy uświęceniu samych siebie w rytualnych zwrotach „chcemy prawdy” itp. Podobnie jak wszystkie inne słowa, którymi bawią się jak dzieci klockami. Niewinni w swej pysze, prostactwie i zakłamaniu, które już nawet zakłamaniem nie jest. Pamiętacie haniebną, groteskową tyradę, w której Beata Szydło oskarżała rząd PO-PSL o sprzeniewierzenie lub kradzież 340 mld zł? „Kłamaliście rano, w południe i wieczorem”. To się nazywa „przejmować dyskurs”. Gra toczy się o to, kto dalej posunie się w bezwzględnym nadużyciu. Komu w nie zadrży głos, gdy łże, zarzucając łgarstwo innym.

Ten światek nie zna wstydu. Nie boi się blamażu, zwanego dziś obciachem, gdyż są to kategorie z innej rzeczywistości kulturowej. W świecie ludzi honoru niezaproszenie na pokaz rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej, które należały do lewicy (pana Deresza, pani Nowackiej i pani Szmajdzińskiej) byłoby czymś nie do pomyślenia – w świecie PiS po prostu się wydarzyło. A co nam się tu będą pętać zdrajcy i zaprzańcy! To jest nasz film, nasza katastrofa, nasze państwo. W ogóle wszystko jest nasze. Ciekawe, że wśród owych naszych znalazła się Doda, która zaproszenie otrzymała. Zapewne ma więcej wspólnego ze Smoleńskiem niż Barbara Nowacka. A może doszło do zbliżenia z PiS? Nie idź drogą oportunizmu, Dodo. Kto miał odwagę płynąć pod prąd, ośmiesza się w dwójnasób, gdy zaczyna płynąć z prądem; zwłaszcza gdy udaje, że nadal jest „wierny sobie”. Odwaga wciąż jest tania. Ale nawet tę niską (na razie) cenę trzeba jednak zapłacić. Nie czekać, aż podrożeje.

A „Smoleńsk”? A „Smoleńsk” zaraz wejdzie do kin i zacznie się wielki karnawał. Wystraszeni zwolnieniami nauczyciele i dyrektorzy gimnazjów zaczną masowo wyprowadzać dziatwę do kina, dzięki czemu pozna ona i zapamięta raz na zawsze, „jak naprawę było” i gdy tylko na następne wybory otrzyma dowody osobiste, poleci czym prędzej głosować, na kogo trzeba. Taki jest plan i z pewnością przynajmniej częściowo się on powiedzie.

Za jaką cenę? Ano taką, że kosztem sponiewierania pamięci ofiar tej strasznej tragedii Polska będzie miała swój kultowy „najgorszy film”, oglądany przez miliony „dla beki”. I właśnie z tego powodu – aby nie obrażać ofiar – nie wybiorę się do kina. Bojkot jest jedynym wiarygodnym sposobem wyrażenia niezgody na bezczeszczenie pamięci osób, które zginęły w tym wypadku. Gdybyśmy na ten film poszli, oglądalibyśmy go z uczuciem gniewu, zażenowania, ale także rozbawienia jego groteskowością. A to się nie godzi. Nie oglądajmy więc kultowej niewątpliwie „komedii smoleńskiej”. Nie wypada. Pamiętajmy o dziewięćdziesięciu sześciu, szanujmy ich i zostańmy w domu.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 95

Dodaj komentarz »
  1. No tak to sie zaczyna..Filmu autor felietonu jeszcze nie obejrzal – ale do bojktou juz nawoluje. Pamietajmy, kto te kwadrature kola lekcewazenia i nienawiasci podtrzymuje na duchu. I tylko prosze : bez zadnego odwracania kota ogonem teraz.

  2. Żółć zalewa p. Hartmana od lat. To norma. Ale ile można pluć żółcią, nawet jeśli jest się profesorem?

  3. Szanowny Panie Hartman.
    Niestety, wystarczy wprowadzenie szkolnego nakazu obejrzenia filmu z obowiązkową klasówką i pogrożeniem, że temat będzie na maturze aby natychmiast film obejrzały miliony. Nauczyciele zostali przecież już spacyfikowani. Zakład, że tak będzie.
    A tak w ogóle to mam pytanie, czym ten film różni się w swojej narodowej wymowie od podobnego filmu o Katyniu? Jak to jest, że w takim samym kinie w sobotę jest obrońcą a w poniedziałek zdrajcą narodu. Proponuję jednak szklankę narodowej zimnej wody. Albo prysznic prosto z rzeki.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Smoleńsk – tragedia która nie powinna sie zdarzyć. Znowu żałoba, flagi do połowy masztu itp. A wystarczyłoby poprawnie zaplanować ten lot, przestrzegać procedur i nie szarżować.

  6. Zebrało się makabryczne towarzystwo.Ktoś do tego dopuścił przez wiele lat zaniechań.Przecież mit smoleński ”zarażał” kolejne grupy ludzi.Coraz więcej ludzi mimo,że nie wierzy w zamach,to mówi”ale nie wszystko wyjaśniono”.Co stało się z polską nauką?Czy profesor Paweł Artymowicz ma być jedynym sprawiedliwym? Kuriozalne ,mętne wypowiedzi byłego prezesa PAN są jaskrawym przykładem uników.P.S.Wybitny aktor,autorytet,uczestnik rewolucji solidarnościowej mówi:”jestem urzędnikiem państwowym mam obowiązek…..powściągliwości.Spokój jest bardziej konstruktywny.NO TO MAMY,TO CO MAMY.A na kulturę zakładają KAGANIEC./Wyborcza20.08.2016/

  7. I jak się Pan czuje, kiedy patrzy w lustro, Profesorze?
    Zmarnowaliście, do spółki z Palikotem, ogromny kapitał zaufania społecznego. Jesteście współodpowiedzialni za samodzielne rządy PiS. A to dopiero początek. Palikot zapadł się pod ziemię. Pan podaje się za KODowca. Patrząc na dotychczasowe Pańskie dokonania polityczne, nie wiem czy to dobrze czy źle, że Pan wspiera KOD.
    Nawoływanie do bojkotu „Smoleńska” to trochę mało. Jest Pan winien społeczeństwu dużo więcej.

  8. POPIERAM!!!

  9. P. profesorze, jest takie powiedzenie, ze cel uswieca srodki. To dlaczego prezes wszystkich prezesow prowadzil taka ordynarna i chamska propagande bylo wiadomo od samego poczatku. Lata wbijania w ciemne lby polskiego narodu winiacego „ruskich” za kazde zlo na swiecie przyniosly rezultaty w postaci ostatnich wyborow. Socjolodzy PiSu doskonale zdawali sobie rade z tego i dlatego kaczy prezes wybral taka a nie inna droge do wladzy. Czy tylko dlatego? Wydaje mi sie ze nie. Do sukcesu PiS i Pan tez dolozyl swoja raczke przez swoje artykuly. Jak sie bije rzad i z lewa i z prawa to skutki sa takie jakie sa.

    Nie czas teraz na wylewanie lez a zastanowienie sie jak mozna zapobiec dalszemu pogarszaniu sie sytuacji bo wygranie nastepnych wyborow przez obecna opozycje moze graniczyc z cudem tylko. Tak dlugo jak opozycja nie znajdzie recepty na propagande rzadzacych tak dlugo zostana oni przy wladzy.

  10. Wątpliwości w sprawie Smoleńska jest tyle, że trudno je zliczyć. Ja po raz pierwszy ich nabrałem w momencie, kiedy Prokurator Artymiak, publicznie, podczas posiedzenia komisji, przed kamerami POTWIERDZIŁ, że detektory w Smoleńsku faktycznie wykazały wykrycie materiałów wybuchowych. Po całych miesiącach łgarstw, po putinowskim wręcz rozwaleniu redakcji Rzeczpospolitej, po wyrzuceniu dziennikarzy z pracy. Każdy może posłuchać na własne uszy: https://www.youtube.com/watch?v=Cmb21qvMlNg

  11. Bóg sprawił,że samolot spadł w Smoleńsku bo kule i samoloty nosi. Czy katolicy w Polsce przestali wierzyć w wyroki Boga czy dostali politycznej pomroczności w walce o koryto+. Dlaczego Watykan milczy w sprawie udziału Boga w zdarzeniu co przypomina afery pedofilskie w kościele. Tak sobie myślę,że film powinien poprzedzać cytat Memento mori ! lub Bóg daje i zabiera z obliczem Jezusa i msza na klęczkach widzów.

  12. Ja na ten film też nie pójdę, ale nie dlatego że jego treść ma się nijak do rzeczywistych wydarzeń. Obejrzałem do tej pory już kilka filmów na temat zamachu na JFK i wszystkie były z gatunku political fiction, ale były interesujące, a oglądanie ich nie było stratą czasu i pieniędzy. Czym innym jest produkcja filmu political fiction przez niezależne studio i reżysera, a czym innym presja partii politycznej, która dąży i zdobywa władzę. Tą różnicę powinien zauważyć każdy w miarę rozgarnięty osobnik, ale tu musimy zastrzec, że trzeba zrobić wyjątek dla osób ślepo oddanych pisowi i uwielbiających wierzyć w teorie spiskowe. Czy może ktoś z czytających mój wpis wyobrazić sobie, że następca JFK prezydent Lyndon Johnson i jego stronnictwo polityczne oskarżają swoich przeciwników o zamach na prezydenta USA?
    Pan się dziwi profesorze, że nie zaproszono na premierę nikogo spoza PiS? Ja się nie dziwię. Przecież ludzie PiS nie mogą się pokazać w żadnej sali, hali a nawet stadionie, bo natychmiast są wygwizdani. Z tego też powodu wszystkie wystąpienia publiczne tych nadludzi są organizowane tylko dla zaproszonej klaki. Są to przeważnie kościoły i podobne z funcji obiekty do których wejścia pilnuje BOR lub ONR.

  13. „Nobliwa” Doda pierwszą ofiarą filmu… A Ogórkowa też była? Co za głupie cipy

  14. Do kina nie pójdę na taką paść ale jak będzie można to ściągnę sobie z neta to najnowsze arcydzieło polskiej kinematografii z gatunku komediowego horroru sci-fi. 😉 Szkoda mi tylko dzieciaków, którym wyrwie się parę godzin z życia na przymusowe w zasadzie oglądanie tego cyrku.

  15. M nie nie trzeba namawiać, bo prawackie ścieki i szczujnie od lat już bojkotuję. Tym bardziej takie produkty gadzinowatej propagandy. Ale tych co tego nie robią namawiam do przyłączenia się do bojkotu.

    Z PiS-owcami się nie dyskutuje i im się ręki nie podaje.

  16. Joanna Racewicz, aktorka, któej mąż jest ofiarą karastrofy w Smoleńsku, także, jak część najbliżyszch innych ofiar, nie zjawiła się na „premierze” filmu „Smoleńsk”. Głośno, na Twitterze, wyraziła swój protest przeciw temu wydarzeniu:
    „Skąd odwaga, żeby stanąć na ściance z napisem „Smoleńsk” i uśmiechać się promiennie? (…) Zacytuję Poetę: „wszystko jest kwestią smaku”. A ja dodam: i przyzwoitości „
    Na główych portalach możemy także zobaczyć tzw. gwiazdy tej produkcji, pozujące radośnie na tychże ściankach, albo tez prezentujące tzw. wdzięki figury, spod prześwitującej garderoby, co wykonała np. filmowa „wdowa smoleńska”.
    „Największa tragedia narodowa” – proszę bardzo, ale kasa, reklama i co najmniej pół cyca też muszą być, co jest częścią tej „największej tragedii”.
    Nie jest to może komedia, jak chce gospodarz, ale niewątpliwie film przygodowy. jak już będzie darmo w necie, to sprawdzę, czy tylko gorszy od „Mumii”, czy znacznie gorszy.

  17. Powiedzieć prawdę o Smoleńsku!

    Jasno i wyraźnie!

    Kaczyński wpływał na pilotów nakłaniając do misji niemal samobójczych – tzw przelot do Tbiliisi. Tamtego pilota potraktowano jak szmatę, oskarżano o tchórzostwo.
    Przypomnieć jak Kaczyński ich traktował codzień – pamiętam historię gdy solidnie spóźnił się na przelot w wigilię, zabierając załodze święta.

    Błasik w kokpicie: „Siadajcie”, Śmiało, zmieścisz się” !!!

    Nie poddawać się szantażykom, o zmarłych tyllko dobrze! Są winni śmierci blisko setki osób!

  18. A może podyskutujmy -do czego doprowadzi duet paranoi z psychopatią?W filmie grał aktor ,żarliwie namawiający rodaków aby głosowali na pana Dudę .Okazało się ,że był kapusiem UB.To może wiele wyjaśniać dlaczego w sezonie poogórkowym ,film oglądały ogórki.

  19. @Tanaka
    Ścianka ścianką, ale podobno w filmie „momenty były”, to może jednak Zalewska nie będzie kazała dzieciom tego oglądać, a jak zmusi to do sądu babę za propagowanie pornografii w szkole.

  20. @Vera

    Czyzby zamierzała nas Pani przekonywać, ze wizja Wajdy zawarta w filmie „Katyń” jest równie kłamliwa jak twierdzenie twórców „Smoleńska”, ze doszło tam do zamachu zorganizowanego przez ówczesne władze RP do spółki z Rosjanami?

  21. @Tanaka, (6 września o godz. 13:53) no weź się ogarnij chłopie, bez cyca nie ma biznesu. Cyc obowiązkowym gadżetem marketingowym jest. Każda religia to biznes. To niby dlaczego religia smoleńska nie miała by nim być?
    Że też dorosłemu facetowi trzeba takie rzeczy tłumaczyć, jak przysłowiowej krowie na rowie 😉
    Jak zrobią Smoleńsk II to pokażą … no, co pokażą?

  22. Czołowe artysty Umenczonej z pewnością już ścibolą przy sequlu Smoleńska. Taki na przykład artycha Markowski do spółki z Pietrzakiem.

  23. Film „Smoleńsk” okaże się wybitnym dziełem polskiej szkoły filmowej, która po latach twórczej zapaści odrodziła sie na nowo w czułych łapeczkach politykierów masturbujących artystów. To genialne dzieło filmowe niby jest, ale go jeszcze nie ma, nie obejrzane przez zdziczałych krytyków, istniejące bez publiczności, pozostanie obiektem uwielbienia, takim samym jak IV RP. Niby istnieje, ale tylko w wyobraźni wtajemniczonych elit, które zapładniają wyobraźnię skarlałych tubylców, oczekujących potulnie na iluminację odsłaniającą pustkę. Analogie do zbliżania się, do politycznego orgazmu, same się nasuwają. Na festiwale filmowe nie zostanie wysłany, aby go nie zbeszcześciły oczy niewiernych. Inwariant zwany „Smoleńskiem” jest znakiem szczególnym, skazą, poprzedzającą nadzwyczajne odkrycia w polskiej szkoły uprawiania polityki globalnej. Po wyjściu z kina, młodzi Polacy będą doznawać iluminacji oczyszczającej ich z grzechu braku wiary w urojenia kapłana Macierewicza. Ten obdarzony nadludzkimi talentami mistyk, pozostający w cieniu prezesa, przejdzie do historii kinematografii. Polscy kinomani pierwszy raz w historii oczekują na nieobejrzenie wybitnego dzieła filmowego. Ten nieopisany jeszcze syndrom dysforii czeka na odkrycie następnego pokolenia psychiatrów.
    Te i inne, jeszcze nieopisane zjawiska, będziemy zawdzięczali realizatorom „Smoleńska”. Polska kinematografia przeskoczyła samą siebie.

  24. Ale za to znakomity i zabawny byl wystep p. Stuhra na ten sam temat, prawda? I duzo krotszy, i nie trzeba bylo sie koncentrowac cale dwie godziny.
    Obserwolalem wtedy smietanke naszym animatorow kultury szczerze ubawionych. Zgadzam sie, powinni pan radaktora posluchac i nie isc do kina. Film ich nie ubawi tak jak p. Stuhr. Inny garunek sztuki to i inna publicznosc.

  25. Profesorze, apel o bojkot jest zbyteczny. I tak nikt normalny nie pójdzie na to do kina. Pójdą tylko prawdziwki.

  26. @Vera nie widzi różnicy między filmem Wajdy, moim zdaniem bardzo słabym artystycznie o mordzie katyńskim, który to mord jest faktem, a propagandowym gniotem (nie widziałem, może to rzeczywiście kandydat do Oscara?) na temat katastrofy lotniczej, która według twórców filmu ‚Smoleńsk” była wynikiem zamachu zorganizowanego przez Rosjan i Tuska.

  27. Apel o bojkot filmu przez szacunek dla ofiar – sensowny. Rozumiem. Popieram. Ale, na Boga, nie *recenzujmy* tego filmu zanim go nie obejrzymy, a jeśli nie mamy zamiaru obejrzeć, to… nie recenzujmy. Przy czym pisząc o recenzowaniu, mam na myśli tylko warstwę formalną, artystyczną – co do tego, że jest on kłamliwy historycznie, akurat nie mam wątpliwości.

    I jeszcze drobiazg: MAK nie wyrażał stanowiska państwa polskiego :-\ MAK to komisja rosyjska, komisja generał Anodiny i Polska wyrażała do tego raportu zastrzeżenia, których, o ile pamiętam, nie uwzględniono. Stanowisko państwa polskiego wyraziła Komisja Millera i Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

  28. Wygra Trump ,Oscar murowany.

  29. Film może Oscara nie dostanie ale Błasika może się spodziewać.
    Jeżeli pierwyj sekrietar zadowolony, to jest to arcydzieło.

    Stare
    Towarzyszu sekretarzu czy to prawda, że w Moskwie na Pietuszkach rozdają mercedesy?
    To prawda,
    tyko nie mercedesy a rowery i nie rozdają a kradną.

    Czy to prawda, ze był zamach?
    To prawda, ….

  30. .

    — Zapruder film —

    .

    Listopad 22, 1963, Dealey Plaza Dallas, TX
    Abraham Zapruder, rejestruje sobie kamerą
    przejazd JFK w otwartym cabriolecie, nagle
    boom, trzy strzały głowa prezydenta exploduje

    Oliver Stone nakręcił „JFK” jakieś 30 lat później,
    Oswald był podobno goownianym strzelecem
    to kto się zamachnoł?, was LBJ part of a coup?,
    Castro? , Putin?, kto to wie, itd, itp…

    So, jak by ktoś sądził że „Smoleńsk” nie jest
    wymiaru klasyków „Citizen Kane” czy bardziej
    „klasycznych” klasyków w stylu „Birth of the Nation”
    to nie jest prawdziwym Polakiem

    Czy Oswald to pancerna brzoza?, ech People
    wszystko już było, so jak Krauze mówi
    parafrazując O. Stone:

    „I make my films like you’re going
    to die if you miss the next minute.
    You better not go get popcorn.”

    .

    ..)

  31. W piątek rozpocznie się publiczny, niczym ze słów piosenki Maryli Rodowicz „kinowy bal smoleński”. Doskonały artykuł, celnie podsumowujący artystyczne dokonania twórców, współtwórców i inspiratorów. To lektura dla ludzi nie tylko z odpowiednim IQ ale i z wrażliwością, z której próbuje się nas za wszelką cenę „ociosać”!

  32. @pfg

    Być może jest Pan/Pani innego zdania, ale ja zachęcam do bojkotu tego propagandowego gniota nie dlatego, ze jest gniotem, bo być może nie jest, ale dlatego, ze jest propagandowy, i to w dodatku szerzy propagandę PiSowska.

  33. Jak sie zdaje, Szanowna Małżonka Pana Prezydenta film obejrzy na DVD, skoro zrezygnowała z udziału w premierze tak ważnej jednostki kinematograficzej. Może też nie została zaproszona ale to raczej mało prawdopodobne. Myślę, że przeszkodą był czas przejazdu z Krakowa do Warszawy, znacznie przekraczający czas trwania filmu.

  34. @Vera pochwali każdy gniot, byle był filmowany kamerami Arri z obiektywami Leica lub Zeiss.

    Oczywiście pod warunkiem że taśma nie była od Kodaka a pamięć w cyfraku nie była od Lexara.

    Taka to już jej polityczna obiektywność, głupia nie jest, ręki co ją karmi gryźć nie będzie. 😉

    ****************************************

    Co do wpisu @Gospodarza.
    Bardzo celny opis działań pisrydzyków ale wzywanie do bojkotu sensu nie ma. Nie w dzisiejszych czasach, kiedy ludzie oglądają po 3 i pół filmu dziennie, szczególnie nastolatki, dwudziestolatki. Obejrzą, a jakże, ściągną z netu i obejrzą. Jak będzie nudny to oglądając go równocześnie zagrają w 2 gry, odpiszą na 15 emaili, wyślą 33 tweety, wejdą na 7 profilii znajomych na fejsie, odrobią zadanie z polaka, pokłócą się z matką i wyprowadzą psa. Nie bój żaby, panie psorze, dzisiaj siła rażenia jakiegoś filmu, samego w sobie, jest dużo mniejsza niż kiedyś.

    Pisrydzyki dobrze wiedzą, że jak chcą dotrzeć do młodych to przed nimi stoi wyzwanie nakręcenia „Czterech Wyklętych i Psa”. 😉

  35. oczywiście miało być:

    … i kota.

  36. Szanowny Profesorze potwierdzam niektóre komentarze, że przyczynił się Pan w jakimś stopniu swoimi felietonami i wystąpieniami (oczywiście mimowolnie) do wygranej PiS.
    Podbają mi się bardzo Pana oceny i sugestie dotyczące rzeczywistości. Jednak, jak już ktoś wcześniej zwrócił na to uwagę, docierają one jedynie do wybranej grupy odbiorców, do ludzi z otwartymi umysłami, którzy wiedzą, że świat mówiąc krótko nie dzieli się tylko na „pół”.
    Nowomowa, dwójmyślenie i socjotechniki stosowane przez PiS na umysły zwykłych ludzi (w sensie – nieświadomych istnienia wyżej wymienionych pojęć) uniemożliwia dotarcie do nich z racjonalnymi przekazami.
    Wydaje mi się, że nadszedł czas zastosowania tej samej broni jaką jest socjotechnika ale z efektem pozytywnym. Wiem, że nie jest to bezpieczna metoda wymagająca zaangażowania wielu osób, monotonna i długotrwała. Ale odpowiednio przygotowany plan i zabezpieczenia mogą przynieść zadowalające rezultaty.

  37. Komedia czy może science fiction?

    @Vera
    Będzie grupowy śmiech nad tragedią?

  38. Szanowny Panie Profesorze, z zażenowaniem zawsze tytułuję Pana, choć wiem, że nie zależy Panu na tym. Ale jakże inaczej mógłbym wyrazić mój szacunek dla Pana? Jakich innych słów lub zwrotów powinienem użyć, żeby wyrazić moją wdzięczność za obronę resztek godności tego odurniałego narodku katolickiego? Więc piszę, jak potrafię i proszę Pana o okazanie mi wyrozumienia za moją prostacką wprost prostotę.

    Tak kłamią! Dokłdnie tak samo, jak kłamią aparytczyki Kościoła katolickiego. I jak kłamali niedawno jeszcze sowieckie „Palaki”. Pod dywan zamiatają wszytko to, co przykre: np. Paetz, Wesołowski, Hoser, czy Międlar… Kiedy trzeba, tracą pamięć, kiedy wygodnie, przeinterpretowują. Na bieżąco tworzą historię, taką, jaką trzeba. I narodek im wierzy.

    Emanacją tej katolicko-narodowej kultury jest to całe warcholstwo, które reprezentuje PiS. Katastrofa smoleńska jest tu tylko przykładem, epizodem jednym z wielu, sposobem przerabiania rzeczywistości na kształt pożądany z punktu widzenia ich interesów.

    Z drugiej strony mam silne wątpliwości co do tego, czy oni czasami nie wierzą w to, co głoszą i przeżywają? Weźmy egzemplarz Lecha Wałęsy. Czy ośmieli się Pan powiedzieć, że on nie wierzy w to, co twierdzi? Nie jest to jakiś stan paranoi? W dodatku zakaźnej! Można już chyba mówić o epidemii. Epidemii paranoi??? Co ja bredzą???

    A po drugie, to miejmy też odrobinkę zmiłowania nad tymi „paranoikami”. Niech się modlą, niech uświęcają pamięć „poległych”, niech im się zdaje, że inni tego nie rozumieją. Ci w samolocie wszakoż mieli tę świadomość, że za moment nadejdzie ich ostateczny koniec. Wiedzieli, że nie lecą na przysłowiowych „drzwiach od stodoły”, którymi polscy piloci latają jak artyści najwyższej światowej klasy. Niestety, to nie były te „drzwi”, tylko ruski – za przeproszeniem – samolot. Coś ich zaślepiło i nie poznali się na tym, że wsiadają do tego samolotu, a nie na „stodolane drzwi”. Gdy się połapali, było już za późno. Umierali świadomie. Wręcz „polegali”! Najpierw wznieśli błaganie do Najświętszej Panienki i Królowej Polski (obcego pochodzenia!). I wydali ostatnie westchnienie nadziei, tuż przed ich pojawieniem się przed Jej przenajświętszym obliczem. Jak zapisały to taśmy przyrządów w „czarnej skrzynce”, piloci ponieśli śmierć wraz z całym ładunkiem pasażerów. Z bojowym okrzykiem na ustach: KURWAAA!

    No, a teraz Doda się odzywa. Kiedyś dobrze o niej myślałem…

  39. Żółć zalewa p. Hartmana od lat. To norma. Ale ile można pluć żółcią, nawet jeśli jest się profesorem?

    „„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„`
    Szanowny PiSowski propagandzisto „takei-butei”… Kolejny raz wolisz atakowac zamiast odniesc sie „ad meritum”. Przyczyny smolenskiej katastrofy sa znane i zaden ze swiatowych ekspertow lotniczych tego nie neguje. Pozwol wiec, ze zapytam – od roku 2010 minelo juz szesc lat. Jak dlugo jeszcze mozna krecic i jawnie klamac, oskarzac bez dowodow, jak dlugo jeszcze mozna pluc jadem i zolcia w tej sprawie (tak jak to czyni prezes partii PiS i jego aparatczycy)?

  40. „„Nobliwa” Doda pierwszą ofiarą filmu… A Ogórkowa też była? Co za głupie (…)”

    Doda otrzymala zaproszenie, ale podobno na film jednak sie nie wybrala…

  41. Dziennikarze nie zostali wpuszczeni, ale jak widać p. Hartman tak, skoro przedstawił tak rzeczową i kompetentną recenzję tego filmu 🙂

  42. E tam chłopy. To Szekspir. Umiera wielki człowiek, ba ginie, ba polega, kładą go miedzy królów, a Tusk i Arabski po nocach somnabolizują i myją zakrwawione ręce; Krew, krew krzyczą.!! A bezlitosny Hamlecik saczy truciznę do ucha każdemu kto ucha przychyli, a lady Makbet vel Doda lub Ogórek idzie do klasztoru, a Falstaf Sasin rozśmiesza władce, a Jagon Maciora podsyca gniew malutkiego, zawzietego Otella.
    Tylko szkoda dzieci

  43. Autor słusznie pisze „Nauczył nas czerwony, że raz zdobytej władzy nie oddaje się nigdy…”
    Krokodyle łzy płyną, ale kto będzie o nich pamiętał za parę lat, kiedy kaczyzm będzie oficjalną, państwową ideologią?
    Fałszywa kultura, fałszywe wybory – to będzie nasza codzienność.
    Bojkot „Smoleńska” – popularne media na taki luksus sobie nie pozwolą.
    Cieszmy się, że żyjemy, bo jeszcze wolno nam oddychać.

  44. Panie profesorze,
    Pozwoli pan, że ja na ten film NIE pójdę z mojego własnego, nieprzymuszonego wyboru a nie dlatego, że ktoś nawołuje do jego bojkotu. Pozwoli pan, że ja sam dokonam tego wyboru, a nie pan czy też kto inny (sekretarz podstawowej organizacji partyjnej, ksiądz proboszcz czy też inny aparatczyk) dokona tego wyboru za mnie. Na tym polega bowiem wolność, w tym szczególnie wolność wyboru, że nikt nikomu nie nakazuje ani pójścia ani też nie pójścia na dany film, sztukę teatralną, operę czy też koncert.
    Lech Keller-Krawczyk

  45. Swietne opinie „Słowianin Stanisława” i „Kaziuka”.
    Podpisuję się pod nimi i do bojkotu się przyłączam.
    Myślę, że cały polski motłoch obejrzy to filmidło bo sekta religijna PiS będzie darmowe bilety rozdawać na mszach w pedofilskich kościołach kk a w najbardziej zabitych dechami wsiach klechy będą wyświetlać „smoleńsk” w salkach parafialnych i w gminnych ośrodkach „kultury”.
    ps.
    Sekta religijna PiS wygrała wybory dzięki sektom religijnym PO i PSL.

  46. Co z tego, że Hartman jest inteligentny, skoro nienawiść do PiS-u wykrzywia jego obraz rzeczywistości, przez co jego opinie są poznawczo niewiele warte. Dzisiaj kolejny popis,recenzowanie filmu którego się nie oglądało, twierdzenie że katastrofa w smoleńsku to najlepiej poznana katastrofa lotnicza w historii, i kilka innych. Brawo, Hartman jak zwykle w formie!

  47. Z recenzji jakie czytam wynika, że z filmu Smoleńsk jednoznacznie wynika, że to Rosja jest odpowiedzialna za śmierć Prezydenta Polski. Czyżby politycy PIS nie znali historii Rosji, nie wiedzieli, że zniewagi w stosunku do władz tego kraju zawsze miały w końcu krwawy odwet. Czy oni uważają, że Rosja takie oszczerstwa puści w niepamięć. Przykłady, proszę; pierwsze: powstanie chłopskie Pugaczowa 1773-1775 r., zostało stłumione. Pugaczow i ci, co nie zginęli w bitwie zostali ścięci, ich głowy zostały nabite na płoty w rodzinnych wsiach. Nikt pod karą śmierci nie mógł ich pochować i tak aż do całkowitego rozkładu. Drugie; opór chłopstwa na Ukrainie przed kolektywizacją w 1935 r. Ok. 2-3 mln ludności zmarło z głodu nie dlatego, że był nieurodzaj. Zabierano chłopom żywność i niszczono na ich oczach. Każda próba chowania żywności karana była śmiercią. Trzecie; śmierć w obozach jenieckich ok. 25 tyś. rosyjskich żołnierzy wziętych do niewoli w 1920 r. skończyła się Katyniem. Wystarczy. A może jeszcze synowie Kuklińskiego, Litwinienko itp. Politycy ci grają naszą niepodległością uważają Polskę za super mocarstwo. Polska z kilkunastoma myśliwcami i kilkudziesięcioma czołgami ma stawić czoło potężnej armii Rosji. W razie konfliktu, a jest on możliwy przy takiej polityce polskich władz wobec Rosji, te czołgi i samoloty nie ruszą się z miejsca. A skąd wezmą paliwo do tych czołgów i samolotów, od Rosji. Rafinerie znikną z powierzchni ziemi w ciągu pierwszych paru minut konfliktu.
    Rząd liczy się na pomoc wojsk NATO, ale:
    Po pierwsze: w razie wygrania wyborów w USA przez TRUMPA, będzie po NATO. Trump obiecuje wycofanie swoich wojsk z NATO. Organizacja ta jest silna wojskami USA. Brak wojsk USA w NATO spowoduje, że pakt ten przestanie istnieć i każde państwo będzie działało według własnych racji stanu.
    Po drugie dziś wojska USA zaangażowane są, w co najmniej 3 konflikty zbrojne. Nie zaangażują się tak szybko w następny, gdy nie zagraża to im interesom. Jakiż to interes miałaby mieć Ameryka wypowiadając wojnę Rosji. Czy w historii USA był kiedyś jakiśkolwiek konflikt zbrojny z Rosją. Nie i nie będzie, Ameryka poświęci część Polski niżby miała rozpętać światowy konflikt z Rosją.
    Liczenie na NATO jest wielką złudą. Czy historia Polski nic nie nauczyła polityków PIS, podejrzewam, że nie, a po drugie czy oni znają historię Polski. Oby nie skończyło się tym, że język rosyjski będzie językiem urzędowym w naszym pięknym kraju, a na monetach będzie orzeł, ale dwugłowy, może nie dziś, jutro, ale jeżeli PIS ciągle powtarza, że rządzić będzie kilka kadencji – to scenariusz taki jest bardzo możliwy. Dodać jeszcze trzeba taką okoliczność, że Rząd Niemiec nakazuje swoim obywatelom gromadzenie zapasów wody i żywności, czyżby ich wywiad coś wiedział. Ten fakt został przez naszych rządzących skwitowany jak zwykle z wyższością, wręcz kpinami.

  48. @Kalina
    Chyba Pan nie zrozumiał. Dla mnie Katyń to był patriotyzm, ale w czasach, kiedy trzeba było wykradać druki zabronione żeby poznać prawdę. I to skończyło się dla mnie dłuższą wizytą na Rakowieckiej. Dzisiaj każdy srul i gnojek za wąską i szeroką kałużą za anglosaskie pieniądze dowartościowuje się na patriotę. O ocenę takiego patriotyzmu mi chodziło bo on właśnie szczytuje pisem. I kundle się odezwały. Czy jasno się wyrażam?
    Dzisiaj ta nienajtańsza odwaga polega bardziej na tym, by nie wrzeszczeć, że patriotyzm to robienie z Polski pola atomowej bitwy po której zostanie już tylko wyprężanie piersi pod pomnik cmentarny. A nie na litowaniu nad sobą.

  49. mietekwierusz
    6 września o godz. 20:41
    Bystrzak z ciebie, mieciu, nic nie umknie pisowskiemu sokolemu oku

  50. Niecałe 19 % uprawnionych do głosowania, pod wodzą kombinatora namaszczonego przez tzw. świętego wraz kurduplem głoszącym swoją prawdę z drabinki rozwaliło Polskę.
    Czy jest drugi taki kraj gdzie watykańska mafia tak ustawiła sprawę ?!
    Czy ponad 80 % społeczeństwa już się w takim szambie będzie nurzać, bo tylko pod krzyżem Polak jest Polakiem ?
    Moim zdaniem bojkotować należy zbrodniczy kościół kat. będący sprawcą tego szamba ! Ten propagandowy film to tylko pyłek śmietniska, którym niedługo będzie Polska !

  51. .

    — Pasja —

    .

    Będzie tak jak z „Pasją” Gibsona,
    z tą różnicą że do kółek różańcowych
    dołączą szkoły, będzie to wspaniała
    lekcja historyi najnowszej dla małolatów
    bo móżdżki zaczadzać trza póki są młode,
    plus obowiązkowy test po filmie

    Również dla dorosłych tych którzy religię
    do szkół wprowadzili, tych którzy konkordat
    podpisali, dla AMBIENT temperature H2O
    lovers, będzie dziękczyny barbeque
    z kiełbaskami, so come on down, będzie wspaniale

    Będą atrakcje, grill pod kiełbaski w kształcie Tutki
    płonącej, tutti-frutti 154 z orzechami, and all
    GMO free

    .

    ..)

  52. Wzywanie do bojkotu chyba nie ma sensu. Ludzi wrazliwych na sztuke odstreczy kiczowatosc tego tworu (ze jest to kicz, wierze powaznym krytykom), a inni pojda z ciekawosci albo pod presja szkoly czy tez proboszcza. I nie znaczy, ze wszyscy wpadna w zachwyt. Ma racje @zza kaluzy – dzisiejsza mlodziez nie tak latwo omamic filmami.
    Niedlugo opinia publiczna wypowie sie na temat dziela, czekam z niecierpliwoscia na wyrok ludu.

  53. @ Vertigo
    „I make my films like you’re going to die if you miss the next minute”.
    Ciekawe komu „Smolensk” bedzie zapieral dech w piersiach, jestesmy poddani krytycznej probie. „Bitwa Warszawska” zostala uznana za gniot chociaz nie byla nachalnie propagandowa. Ale to odlegle czasy i nawet skojarzenie z cudem nie przyciagnelo tlumu widzow. Niedawna, spektakularna katastrofa lotnicza moze miec wieksza sile przyciagania. Zobaczymy.

  54. @ Leonid vel @jakowalski
    Radze Ci pojsc na przekor prof.Hartmanowi. Wtedy dopiero udowodnisz jak bardzo jestes niezalezny. Poza tym jak inaczej bedziesz mogl wysmarowac swoja, jakze przez wszystkich oczekiwana, recenzje tego filmu?

  55. Bojkot w takiej sytuacji jest nic niewiele wart, podobnie jak jego manifest po premierze. Polacy zawsze sie spóźniają tak z pomysłami, jak i z ich egzekucją, lub potrafią jedynie pisać i mowić, co też jest zminimalizowanych nominałem. Najprościej i dziwnie, że nikt się tego nie podjął, byłoby nakręcenie własnego filmu. Konkurencyjna produkcja w tak ważnej dla narodu chwili nagłego zapędzenia młodzieży do kin. Bojkotować i spać? To było fajne za komuny. Teraz są inne środki.

  56. Cenię pańskie felietony za zdrowy rozsądek i trafność ale… tutaj pan „dałeś ciała”.
    1. Nawoływanie do bojkotu (bez obejrzenia) stawia pana w szeregu z dr. Glińskim – interweniującym w teatrze we Wrocławiu.
    2. Chce zobaczyć tego gniota aby wyrobić sobie opinię na temat p. Krauzego i PiSu.
    3. Dosyć mam prób upolityczniania mnie w jedną bądź drugą stronę.

  57. „… Polska będzie miała swój kultowy „najgorszy film”, oglądany przez miliony „dla beki”. I właśnie z tego powodu – aby nie obrażać ofiar – nie wybiorę się do kina. Bojkot jest jedynym wiarygodnym sposobem wyrażenia niezgody na bezczeszczenie pamięci osób, które zginęły (….) . Gdybyśmy na ten film poszli, oglądalibyśmy go z uczuciem gniewu, zażenowania, ale także rozbawienia jego groteskowością.”
    – to o „Pokłosiu” czy o „Wszystkie ręce umyte” ?

  58. Być może film „Smoleńsk” jest pierwszym filmem z nowego cyklu pt. : „Kronika filmowa III RP”? Kolejny tytuł to „Amber Gold”. 🙁

  59. Szanowny pan Redaktor apeluje do tych, ktorzy sami zostali zbojkotowani przez
    polskie spoleczenstwo. Innym panski apel do przekonania raczej nie trafi.
    Caly ten „bojkot” przerodzi sie w jeszcze jedno samooszustwo dla poprawienia
    samopoczucia tych, ktorzy juz dawno stracili kontakt z rzeczywistoscia.

  60. Dlaczego apel o bojkotowanie czegos „kultowego”…..?

  61. Nie ma druguej nacji durnej jakmy Polacy. Nigdzie, procz moze Rosji, tak chetnie traci sie czas i pieniadze na rozpamietywanie. Smolensk byl tragedia ale dla duzego kraju z aspiracjami to byl epizod. Czy Francuzi albo Belgowie robia filmy o zamachach jakie zabily duzo wiecej ludzi niz zginelo w KATASTROFIE smolenskiej! Krauze i te miernoty aktorskie chyba zwariowali biorac udzial w takim knocie jak Smolensk.

  62. Szanowny Gospodarzu. Film „Smoleńsk” nie jest dokumentem sensu stricto. To wizja scenarzysty, a następnie reżysera starającego się zaistnieć w określonym środowisku. Wzywanie do bojkotu filmu jest absurdem. Ludzie wiary w zamach zaszczepionej przez smoleńskiego uciekiniera, który pozostawił swego prezydenta w błocie lotniska, i tak pójdą go obejrzeć. Z kilku powodów.
    Po pierwsze, nie potrafią uwierzyć, że polskie orły z sił zbrojnych potrafiące latać choćby na „drzwiach od stodoły”, mogły popełnić kardynalne błędy i zabić się wraz z pasażerami. A przecież byle cywilny pilot liniowy, ma w podobnym wieku co wojskowi denaci, zdecydowanie większy nalot.
    Po drugie, PiS ma swój żelazny elektorat. I dla ich samopoczucia wiara w śmierć w zamachu jest łatwiejsza do strawienia, aniżeli w durnej katastrofie z powodu błędów i lekceważenia zasad. Ponadto większość ludzi to wzrokowcy – obraz utrwala słowo (w tym przypadku Macierewicza), więc muszą to obejrzeć.
    Po trzecie, wskutek kretyńskiej ordynacji wyborczej obowiązującej w Polsce, PiS na który oddało głos około 18% uprawnionych posiada większość parlamentarną, pozwalającą na samodzielne rządy w państwie. Dzięki temu, odpowiedni ludzie z rządu i tak zarządzą obejrzenie „swego filmu” przez młodzież, więźniów, chorych i wszystkich innych, jacy im przyjdą do głowy. Takich motywów można wymienić więcej, ale po co.
    Katastrofa smoleńska ma określone przyczyny, podobne do katastrofy Casy z generałami WP. Wyników pracy KBWL Lotnictwa Państwowego nikt wtedy nie kwestionował. Bo zdarzenie było wewnętrzne i mimo wszystko nie było tak wielkim wstrząsem jak śmierć urzędującego prezydenta wraz z wieloma ważnymi osobistościami polskiego życia politycznego. Do tego, zdarzenie miało miejsce na obcej ziemi, traktowanej wrogo, a co najmniej zimno, przez głównego dysponenta lotu.
    Warto przypomnieć, że wizyta prezydenta i tak nie miała wiodącej rangi w celebracji zbrodni katyńskiej. Została zdominowana przez wcześniejsze, oficjalne obchody z udziałem premierów Rosji i Polski. Prezydent RP został realizatorem idei opozycyjnego wtedy PiS. Gdyby nie katastrofa Lech Kaczyński byłby byłym prezydentem, który nie uzyskał drugiej kadencji. Bo był bardzo słabym prezydentem. A dzisiaj, dzięki staraniom brata oraz smoleńskiego uciekiniera Macierewicza, jest lansowany na najwybitniejszego męża stanu Polski.
    Być może błędem PO było nie doproszenie np. specjalistów z NTSB do dochodzenia w sprawie katastrofy. Macierewicz i spółka, którzy wołali o taką pomoc, musieliby zaakceptować wnioski takiej umiędzynarodowionej komisji. I musieliby siedzieć dzisiaj cicho. Paradoksem jest, iż obecnie Macierewicz jako minister ON, już nie domaga się wsparcia zagranicznych specjalistów od wypadków lotniczych. Starczają mu powołani przezeń ludzie, bez doświadczeń w problematyce badania katastrof.
    Może zamiast wołać o bojkot tego konkretnie filmu, warto byłoby wszcząć kampanię o umiędzynarodowienie badania katastrofy w Smoleńsku. W końcu takie były kiedyś postulaty rządzących dzisiaj Polską ludzi Kaczyńskiego. Z werdyktem amerykańskich specjalistów Macierewicz nie mógłby już polemizować, bo naraziłby się na śmieszność w oczach tamtejszych elit.
    A sytuacji polskich pilotów, którzy zginęli w Smoleńsku to i tak nie zmieni. Najwyżej ktoś napisze scenariusz innego filmu o smoleńskim lądowaniu.

  63. SETNAD
    7 września o godz. 0:16

    Odpowiem takim tekstem :

    Chrześcijaństwo (żydo-chrześcijaństwo – żydo-katolicyzm) wywodzi się z judaizmu

    Bóg żydowski – Jahwe

    Biblia – żydowskie pismo święte (napisane przez Żydów)

    Stary i Nowy Testament – części Biblii (twór żydowski)

    Jezus – Żyd, jego matka, Maria z Nazaretu – Żydówka

    Ewangelie – twórczość żydowska

    Tej wiary bronić trzeba woła ks.J.Międlar.

    (..) Żydowska gadzinówka Michnika z 20-21.08.2016 zamieściła rozmowę z aktorem A.Sewerynem pt. Wielka Polska mnie przerasta – str. 20-21 (http://wyborcza.pl/).

    Aktor Seweryn wspomina swoich przyjaciół i kolegów z warszawskiego Żoliborza, J.Kuronia, L. i J.Kaczyńskich, z którymi chodził do tego samego liceum im.J.Lelewela. (Ciekawostka: Kuroń i Kaczyńscy mieszkali na tej samej ulicy A.Mickiewicza – żydo-bolszewia potrafiła zadbać o swoich dając im zaraz po wojnie mieszkania w niezniszczonej dzielnicy.) L.Kaczyński odznaczył później swojego starszego kolegę, A.Seweryna, Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski – wszyscy Żydzi, którzy dążyli do likwidacji polskiego PRL, otrzymali takie odznaczenia po 1989r.

    Wywiad z A.Sewerynem istotny jest jednak z innego powodu. Cytuje on wypowiedź swojego przyjaciela, także Żyda, zasłużonego opozycjonisty PRL, autora pomysłu nazwania NSZZ terminem „Solidarność”, Karola Modzelewskiego:

    ” bez Kościoła czeka nas w Polsce zgroza. Kościół jest nosicielem wartości.”

    Czeka nas – nas Żydów – zgroza.

    Oto, dlaczego utrzymanie pozycji i roli instytucji Kościoła oraz żydo-katolicyzmu w polskim społeczeństwie jest tak ważne – ważne dla Żydów.

    … pasi ?!

    Shalom ! 🙂

  64. Nie pójdę do kina. Poczekam, kiedy na You Tubie pokażą tę scenkę, kiedy to duchy pomordowanych w Katyniu wyjdą z mogił zbiorowych, aby oddać hołd ofiarom katastrofy smoleńskiej. Tej sceny sobie nie odmówię. Wszystkie pozostałe zaś sobie daruję.

  65. Brawo P.Hartman, jak zwykle „strzał w dziesiątkę”.Jestem tak zwanej starej daty i zawsze się z Panem sgadzam,szkoda,że jest Pan w zdecydowanej mniejszości.Na pewno nie pójdę na ten film jak i na inne tzw.narodowe,czkawką się to od dawna odbija.Nawet TVP Kultura już nie nadaje filmów z klasą,dobrze,że mam /jeszcze/ alternatywę.Pamiętam czasy stalinowskie,czegoś takiego nie było.Polska osamotniona i jak zwykle zaścianek zewsząd wychodzi.A alternatywy jak narazie brak.To tak musiało się skończyć,a SLD też miał w tym niemały udział.Kassa i władza.przykre:)

  66. Słuszny apel. Osobiście dawno postanowiłem, że nie pójdę na ten film, nie kupię go na DVD… ściągnę piracką wersję z internetu żeby zapoznać się z treścią nie płacąc ani złotówki autorom i dystrybutorom tego „cudeńka”.

  67. Moim zdaniem kultową komedią jest film „Monachium” (Munch) Stevena Spielberga, też apeluje o bojkot tego bezwstydnego gniota.

  68. JanekzMarek
    7 września o godz. 8:09

    To jest jakis pomysl 🙂 A nastepne odcinki to moze ‚HGW’, ‚U Sowy w Warszawie’, ‚W Brukseli’? Itd. Wlasciwie p. Hartman juz moze pisac recenzje i zachecac do bojkotu. Sa filmy czy dopiero maja byc a on i tak juz wie co co w nich jest lub bedzie.

  69. Sukces! W bojkocie wzięła udział Pani Prezydentowa z córką oraz Doda (nie Duda, ten był)

  70. @observer
    Chcesz wyrobić sobie opinię, a jeszcze przedtem wyrażasz już opinię?

  71. Do Vera- czy dobrze zrozumialem ze za czytanie nielegalnych drukow o Katyniu skonczylas skonczyles w wiezieniu ? Od roku 70 tego w kazdej dobrej bibliotece w wielkim miescie mozna bylo czytac na miejscu literature emigracyjna. Lepiej w szkole podstawowej w latach 60 tych puszczalismy weza morskiego i nauczyciel gadal i gadal o Katyniu ze ruskie . Nie wiem moze mowisz o 45- 55 ale tez watpie. A juz ten kryminal …

  72. Jestem przekonany ze nawet w latach kinomatografi socrealistycznej do 56 nie powstal taki klamliwy kicz . Nawet gdyby bylo cos podobnego ” Jan Sekula demaskuje na zebraniu POP(podstawowa org. partyjna ) agenta amerykanskiego wywiadu ” wtedy taki obraz by nie dotarl nawet do jednego procenta widowni do ktorego dociera teraz. Rezym wie co robi .

  73. Wydało się! To żyd Tuwim maczał paluchy z zamachu. No bo skąd by wiedział, jak będzie wyglądała premiera
    http://literat.ug.edu.pl/balwop/poemat.htm

  74. Katyn stal sie obledem wladz od 89 roku , dlatego zreszta zgineli nie mogli sie przeciez spoznic bo Tusk tuz tuz . Pamietajmy niemcy organizowali Polakom Katyn co 3 dni przez 5 lat . I co ? i nic .

  75. Być może film „Smoleńsk” jest pierwszym filmem z nowego cyklu pt. : „Kronika filmowa III RP”? Kolejny tytuł to „Amber Gold”.

    „„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„
    Ja jednak stawiam na „SKOK”. „Amber Gold” przy SKOK-ach to zupelnie niewielka sprawa!

  76. Kaziuk
    6 września o godz. 19:47

    Naród nie istnieje. Istnieje wiara w wiarę w narod, w czym zawodowo specjalizują się biskupi, którzy mają odmienne stany świadomości.

    Naród to sie może dopiero w przyszłości zrobi, jeśli będą odpowiednie do wylęgu warunki. Naród się wylęga bardzo powoli. Jak dotąd,nie było ani czasu, ani warunków.
    Jest coś, co można by roboczo nazwać protonarodem. jak dotąd, Polak strasznie nieznosi inngo Polaka, nie mówiąc już o niepolakach. Jak się wreszcie Polak z Polakiem będą bardziej znosić, a nawet, co byłoby niesamowite, lubić to będzie z tego może jakiś naród.

    No, a teraz Doda się odzywa. Kiedyś dobrze o niej myślałem…
    „Trzeba wierzyć w człowieka, koleś” – jak mówił jeden facet w jednym polskim filmie. Ja tam ciągle dobrze myśle – o cyckach Dody. Dobre są , bo gumowe. O reszcie Dody najlepiej w ogóle nie myśleć.

  77. Zgroza. Profesor nauk humanistycznych używa takich argumentów i takiego języka? Odrzuca nateriał badawczy z góry? Stosuje „brutalny zabieg socjotechniczny” (to jego język), wdrukowując czytelnikom postawy:”Gdybyśmy na ten film poszli, oglądalibyśmy go z uczuciem gniewu, zażenowania, a także rozbawienia jego groteskowością. A to się nie godzi”. Filozof, który nie obejrzał filmu, tworzy jego charakterystykę językiem nienawiści: bezwstydny gniot, obciach i żenada, twór macierewiczowej propagandy, żenujący pod względem artystycznym i warsztatowym, pornograficzna ostentacja, Tusk z Putinem podłozyli bombę, kultowy „najgorszy film” oglądany przez miliony „dla beki”, kultowa niewątpliwie „komedia smoleńska”. To jest przejaw niebywałego oszołomstwa. Współczuję studentom tego „nauczyciela akademickiego”.

  78. Ode mnie krótko: „tylko świnie siedzą w kinie”.

  79. Ludens- o tym co Pisia zrobila z Polska od Katastrofy nie da sie juz mowic innym jezykiem nie badz taki swieto je— liwy bo ci zyla peknie i bedzie pusto . Tutaj profersor jest w bokserkach kiedy trzeba we fraku .

  80. Levar, 7 września godz. 9:32,
    Nadinterpretujesz wyniki wyborów. Połowa uprawnionych do głosowania, która nie poszła do wyborów zbojkotowała całą klasę polityczną przebierającą nogami do parlamentarnych pensji (czyli reprezentowania polskiego społeczeństwa). Ich zdaniem (wyborców) żadna z sił politycznych polskiego parlamentu nie jest godna do reprezentowania obywateli Polski. To jest tragedia. Bo dzięki obecnej ordynacji wyborczej, partia która reprezentuje 18 procent uprawnionych udaje, że ma poparcie całego społeczeństwa. Co jednak nie jest prawdą. Osobiście jestem przeciwny bojkotowi filmu. Ale także urzędowemu przymusowi jego oglądania. Niech się broni sam na rynku filmowym. A już słychać, że nawet prawicowi wyborcy są z lekka zdegustowani.

  81. „Dla nich prawda to po prostu takie sobie słowo”
    Jakoś nikt nie zauważył, że pisowi jakiś czas temu łyknęli ze smakiem wyszydzany ongiś przez siebie postmodernizm. Obecnie z lubością posługują się jego terminami, które dekadę temu nie przechodziły im przez gardło.
    Nie bardzo łapię proces, który do tego doprowadził, ale jedno rzuca się w oczy. Koncepcje relatywizacji, dekonstrukcji, desakralizacji i czego tam jeszcze, dla jednych mogą być narzędziem do nowego postrzegania prawdy, a dla innych – bezpiecznym uzasadnieniem, że kłamać już wolno.

  82. Grudzien 21, 1988 zbieralismy sie do wylotu na swieta i „sylwestra” pod palmami na Kauai Island gdy w Lockerbie rozbil sie Pan Am Flight 103. Akt terroru, tylko czyj. Rozpoczeto wieloletnie sledztwo. Tysiace ochotnikow przeczesalo tysiace km2. Pozbierano, zlozono, stwierdzono co, tylko dalej nie bylo wiadomo kto. Wsrod tysiecy zebranych szczatkow znaleziono maly fragment „czegos” wielkosci polowy paznokcia kciuka. Po analizach stwierdzono, ze jest to circuit board, czesc electronic timer. Po nitce do klebka.
    Dzisiaj wiemy, ze byl to Gaddafi and his goons.
    Rok 1996. TWA 800 wybucha w kilkanascie minut po starcie. Natychmiast jest podejrzenie, ze to akt terroru. Pierre Salinger (kto go wtedy nie znal) caly swoj autorytet polozyl na szali twierdzac, ze byl to Stinger wystrzelony z lodzi rybackiej, ze US Navy „niechcacy” zestrzelilo, byli swiadkowie, video, etc. NTSB wydobylo z dna oceanu co moglo i w hangarze zlozylo co moglo. Po kilku latach sledztwa w koncowym raporcie napisano m.in., ze przyczyna byl wybuch w jednym z fuel tank usytuowanym w skrzydle. Powod wybuchu: ” – most likely was a short circuit outside of the fuel tank”. Sledztwo nie zostalo zamkniete poniewaz na „100%” nie stwierdzono powodu. Tak pracuje NTSB. Nie jest istotnym czy to jest rozbity airliner czy dwuosobowa Cessna.
    W Rosji rozbija sie samolot rzadowy Rz.P. z prezydentem i praktycznie z Who’s Who w Rz.P. „Sledztwo” w wykonaniu towarzyszy z Lubyanka jest zakonczone, z oczywista konkluzja, w rekordowym czasie, wrak sie jeszcze dymil. Chyba sa w Guinness Record Book. Tylko NTSB, Brits, Dutch sie pieprza ze skladaniem wrakow. Wrak, wlasnosc Rz. Polski rdzewieje na nieludzkiej ziemi kilka km. od masowych grobow pomordowanych przez innych ale tych samych z Lubyanka. Black Box jest pod kluczem… you guessed it, w Lubyanka.
    Na blogach szal expertow, recenzentow filmu… A wrak rdzewieje.
    Co by bylo gdyby zwykly American airliner rozbil sie na nieludzkiej ziemi? Osobista flota lotnicza of the Kremlin’s housekeeper dostarczylaby pod wskazany przez NTSB adres najdrobniejszy skrawek papieru toaletowego znaleziony w rejonie katastrofy.
    P.S. Samolot ten wczesniej byl „remontowany” u niedawnych soviet tovarisches, to moze Air Force One powinien byc remontowany w Iranie.
    „Polish jokes” are alive and well.

  83. Naszego Gospodarza poniosło, bąka puścił.
    To nie jest ważne, jaki ten film „Smoleńsk” jest. Jest dziełem ludzkim,
    jeżeli tak, to wymaga szacunku,jak wszystkie inne filmy, niewielka ich część do miary dzieła artystycznego przystaje, na palcach jednej ręki można je policzyć.
    Trzeba pozwolić filmowi „Smoleńsk” żyć jego własnym życiem, i czekać jakie szydło z niego wyjdzie.

    Wydarzenie z 10 kwietnia 2010 roku, z pewnością, będzie inspiracją jeszcze nie do jednego filmu, będzie ich dużo, wielkość tragedii, dramatów ludzkich, które spowodował wypadek smoleński, może być nie do opisania, jeszcze właściwej nazwy nie posiada, bo katastrofa smoleńska, dramat, tragedia — nie oddają istoty, miary wydarzeniu.

  84. Ludens1
    7 września o godz. 22:33

    Oszołomstwo to jest to, co piszesz.
    Film oparty na kłamstwie smoleńskim jest kłamstwem, w całej rozciągłości. Należą mu się adekwatnie mocne wyrazy.

  85. @zak1953 7 września o godz. 10:29
    „Może (…) warto byłoby wszcząć kampanię o umiędzynarodowienie badania katastrofy w Smoleńsku. (…) Z werdyktem amerykańskich specjalistów Macierewicz nie mógłby już polemizować, bo naraziłby się na śmieszność w oczach tamtejszych elit.”

    Zgoda co do umiędzynarodowienia. Dokładnie po to, aby powiedzieć pisrydzykom „sprawdzam”. Na miejscu aktualnej opozycji zrobiłbym z tego jeden z głównych ataków na pisrydzyków. Przypominałbym te setki i tysiące ich własnych wołań o międzynarodowych ekspertów.

    Nie w gazetach, bo tekst ma dzisiaj zerowe znaczenie. To muszą być klipy telewizyjne, nagrania głównych hersztów religii smoleńskiej wołających o międzynarodową komisję. Klipy powtarzane raz po raz. Trzeba wyszydzać ich hipokryzję bo to jest naczelna cecha pisrydzykizmu.

    Uważałbym tylko z tą naiwnością wobec „amerykańskiego werdyktu”.
    „Amerykański werdykt” zależny będzie od amerykańskiego interesu w danym momencie. Zmiennymi są: aktualne plany co do roli polskiego pionka w grze z Rosją oraz aktualne nadzieje na sprzedanie Polsce uzbrojenia za miliardy.

  86. Najprostszą dewaluacją sprzedawanej kategorii B jako filmu segmentu A jest jego rekreacja w formie parodii, nieco wulgarnej, w prostocie przemawiającej do mas. Hołota się uśmieje, a jednocześnie nikt nie ośmieli się na propozycję obowiązkowej pozycji kinematografii dla uczniów. Fifty Shades of Grey zamienia się w Fifty Shades of Black. Bez ambitnych argumentów i erudycji, bez intelektualnych podróży i głębokiej polityki. Ma być wóda, chamstwo i gołe baby.

  87. Litwos8 – 6 września o godz. 22:10
    100% Racja!!!

  88. Kruk
    Ja na ten film NIE pójdę, jako że od dawna nie chodzę do kina na polskie filmy. Czasy, kiedy w Polsce robiono dobre filmy minęły bowiem dawno temu i szybko nie powrócą, jeśli w ogóle powrócą. Poziom polskiego kina oceniam zaś głównie po tym, co oglądam w TV, na ogół zresztą nie do końca, ale wystarczająco długo, aby się upewnić, że to jest zwykły chłam. Najlepiej jest chyba widać upadek polskiego kina na przykładzie serialu Komisarz Rex. Otóż austriacki oryginał i włoska wersja są super, ale polskiej wersji nie da się wręcz oglądać, mimo iż scenariusze są dokładnie kopiowane z austriackiego oryginału. Razi mnie przed wszystkim marny poziom gry aktorów. Podobnie jest w polskich filmach oglądalnych przeze mnie w TV. Tak samo, jak nie byłem na „Katyniu”, tak samo nie pójdę więc na „Smoleńsk”. Ale z przyczyn estetycznych, a nie politycznych.

  89. Haha etc.
    1. https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Polish_Air_Force_Tu-154_crash
    2. “Death of the President” (2010 Polish Air Force Tu-154 crash) „Air Crash Investigation” of 27 January 2013 – https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mayday_episodes

  90. Haha etc.
    Short summary „for your eyes only”:
    On 10 April 2010, a Tupolev Tu-154 aircraft of the Polish Air Force crashed near the city of Smolensk, Russia, killing all 96 people on board. Among the victims were the President of Poland Lech Kaczyński and his wife Maria, the former President of Poland in exile Ryszard Kaczorowski, the chief of the Polish General Staff and other senior Polish military officers, the president of the National Bank of Poland, Polish Government officials, 18 members of the Polish Parliament, senior members of the Polish clergy and relatives of victims of the Katyn massacre. The group was arriving from Warsaw to attend an event marking the 70th anniversary of the massacre, which took place not far from Smolensk.
    The pilots were attempting to land at Smolensk North Airport – a former military airbase – in thick fog, with visibility reduced to about 500 metres (1,600 ft). The aircraft descended far below the normal approach path until it struck trees, rolled inverted and crashed into the ground, coming to rest in a wooded area a short distance from the runway.
    Both the Russian and Polish official investigations found no technical faults with the aircraft, and concluded that the crew failed to conduct the approach in a safe manner in the given weather conditions. The Polish authorities found serious deficiencies in the organization and training of the Air Force unit involved, which was subsequently disbanded. Several high-ranking members of the Polish military resigned, under pressure from politicians and the media.
    Various conspiracy theories about the crash have since been in circulation, and are promoted by senior political figures in Poland, who claim the crash was a political assassination. No evidence supporting this version was found in Polish and international investigations.
    Starczy?

  91. .

    — Short list of the cult movies —

    .

    1. Life Aquatic
    2. Big Lebowski
    3. Rocki Horror movie
    4. Gold finger
    5. Last tango in Paris
    6. From here to eternity
    7. One Flew Over the Cuckoo’s Nest
    8. China Town
    9. Zulu
    10. Charge of the light brigade
    11. Rocky Balboa
    12. Apocalips Now
    13. Dirty Harry
    14. Rambo
    15. Platoon
    16. Das Boot
    17. Twenty thousand leagues under the sea
    18. Mr. Smith goes to Washington
    19. Birth of the Nation
    20. Citizen Kane
    21. Rosemary’s Baby
    22. Popiół i diament
    23. Kanał
    24. Ben Hur
    25. Casablanca
    26. Life of Brian
    27. Meanings of life
    28. Battleship Potemkin
    29. Alexander Nevsky
    30. Chapayev

    31. SMOLEŃSK
    .

    ..)

  92. Panie Profesorze,
    Chyba Pan przecenia wartość propagandową tego filmu. Owszem, frekwencja może być niezła, a to sprawą dziatwy i młodzieży szkolnej, żołnierzy, milicjantów i innych OHP-owców, kleryków i nowicjuszek. Pamiętam, że w czasach szkolnych bywałem jako uczeń przymuszany, do uczęszczania do kina na filmy radzieckie. Na samym „Leninie w Polsce” (polsko-radziecki) byłem chyba za cztery razy”, ale ani z „Lenina”, ani z innych filmów nic nie zapamiętałem, poza tym, że uczęszczało na nie wojsko, milicja, ohapowcy, nie było tylko kleryków i zakonnic. Tak będzie i z obecnymi uczniami oraz widownią zmilitaryzowaną – zapomną o czym był ów film już w chwili, gdy zapadnie kurtyna. Mało tego, to nachalne propagowanie „pisowskich wartości”, zaowocuje – w pewnym momencie – znużeniem. Mało kto będzie zwracał uwagę na tę propagandę. Podobnie działo się za komuny. Przypomnę jeszcze, że ludzie już raz mieli dość tego „przesadyzmu” ze Smoleńskiem, co sprawiło, że wybory prezydenckie wygrał Komorowski, a później jeszcze i PO. Jeszcze rok i ludzie zaczną rzygać PiS -em.

  93. .

    — Sequels—

    .

    1. Smoleńsk z marmuru
    2. Smoleńsk z żelaza
    3. Smoleńsk z nadziei

    .

    ~

  94. Vertigo, you’ve missed your absolute favorite movie: „Milk”.
    Your personal inspiration and joy.
    How could you forget !
    Streczales przed Grauman’s Chinese Theatre dwie noce czekajac na premiere, tylko zamiast „rozanca” miales cos innego w raczkach.

    poofer
    They coming to take you away…
    Ha, ha … ho, ho … hi, hi …

  95. Brawo Panie Profesorze – tak trzymac – niech zywi nie traca nadziei…

css.php